Arbeidslivstelefonen ☎ 225 66 700
Arbeidslivstelefonen er et tilbud til alle som trenger noen å snakke med om spørsmål knyttet til arbeid. Er du permittert eller har du mista jobben? Har vansker på jobben? Eller har du andre spørsmål?
Kontakt oss og få drøftet saken!
Klikk deg inn for å se våre åpningstider.
Vi er åpne for alle som trenger noen å snakke med om spørsmål knyttet til arbeid, uansett årsak. Du som kontakter oss kan være arbeidstaker, leder, arbeidssøkende, tillitsvalgt, verneombud, behandler, ufør, pensjonert, pårørende eller venn.
Våre åpningstider.
Stengt 24. desember til og med 1. januar 2023.
Telefonen er åpen fra kl 08.30 til 16.00 mandag, tirsdag, onsdag og fredag, og fra 08.30 til 18.00 torsdager inkludert chatt.
Epost kontakt@arbeidslivstelefonen.no. Vær varsom med sensitive opplysninger.
Chat er betjent på dagtid. Hele døgnet er det mulig å legge inn meldinger og beskjeder til oss.
Hva kan vi tilby?
Hos oss får du drøftet saken med en rådgiver som har god kunnskap om hva som gjelder i arbeidslivet, og som kan veilede og komme med råd, tips og mulige løsningsforslag. Vårt mål er at samtalene vil gjøre deg i stand til å ta saken videre selv, enten alene eller ved hjelp av andre, og oppnå en bedre hverdag.
Samtalene er konfidensielle.
Tema i samtalene
Vi har i alle år hatt et ekstra fokus på de psykososiale problemstillingene i arbeidslivet, men tema kan være alt fra rettigheter og plikter i arbeidslivet, til vansker på jobb, stress, trakassering, helseproblemer og jobbsøking.
Hvis du trenger informasjon om behandling av din sak og dine individuelle rettigheter hos Nav, må du kontakte Nav.
Pris: Å ringe koster lokaltakst både fra fasttelefon og mobiltelefon.
5 grunner for å kontakte oss
Flere eksempler på problemstillinger og spørsmål
Tema: Arbeidsmiljø
Tema: Trakassering og mobbing i arbeidslivet
Tema: Arbeid og helse
Arbeidslivstelefonen 225 66 700 er en landsdekkende tjeneste som gir råd om arbeidslivet.